Sveti Jefrem Sirin – O dolasku Antihrista, o njegovoj vladavini i o Strasnom Drugom Dolasku Gospodnjem

Zloba klete Zmije

Spletke Stare Zmije

Licina i pravo lice Svepoganoga

Carobnicke vestine

Strahote Antihristove vladavine

Zloba klete Zmije

Ja, najmanji, gresni, ispunjen prestupima, Jefrem, hocu li biti kadar da iskazem ono sto je iznad mojih snaga? No kako je Spasitelj, po blagosti Svojoj, i neuke naucio premudrosti, a preko njih svuda prosvetio verne, tako ce On i moj jezik uciniti jasnim, bez mane, na korist i (pouku) kako meni samome, koji govorim, tako i svim slusateljima.

Ali, s bolom poceh besedu, i sa uzdisanjem cu govoriti o kraju ovoga sveta, i o onoj najbestidnijoj i uzasnoj Zmiji, koja ce uzbuniti svekoliko podnebesje, i u srca covecija uliti strah, malodusnost i strasno neverje i csiti cudesa, znamenja i zastrasivanja „da bi, ako je moguce, prevarili i izabrane“ (Mat. 24-24), i sve obmanuti laznim znamenjima i prividnim cudesima koja ce uciniti.

Jer, po dopustenju Svetoga Boga, ona: ce dobiti vlast da vara svet, zbog toga sto se svet ispunio bezbozjem i na sve strane se cine uzasi svake vrste. Zato je Precisti Vladika, zbog bezbozja ljudskog. dopustio da svet bude iskusan duhom lazi, jer se tako ljudima prohtelo – da odstupe od Boga i zavole Lukavoga.

Veliki podvig, braco, ceka u ta vremena narocito verne, kada sama Zmija, sa velikom vlascu, bude csnla znamenja i cudesa, kada se u strasnim Prizracima (prividjenjima) bude prikazivapa slicna Bogu, i letela bude kroz vazduh, i kada se svi demoni, slicno Angelima, budu uzneli pred muciteljem. Jer ce se silno oglasiti menjajuci (svoj lik) i beskrajno zastrasujuci sve ljude.

Ko ce se tada, braco, pokazati kao onaj ko je ogradjen nepokolebivom verom, kao onaj ko ima u dusi verni znamen – sveti Dolazak Jedinorodnog Sina, Boga nasega, kada sagleda ovu neizrecivu muku odasvud nadolazecu na svaku dusu!?

Jer za tu muku nece biti uopste ni otkuda, ni sa zemlje ni sa mora, ikakve utehe, ni odmora. Uskoro, kada bude video da je citav svet u metezu, da svako bezi da se skrije u planinama, i dok jedni umiru od gladi, da se drugi tope kao vosak od zedji, i da nema nikog da se smiluje, kada video bude da svako lice proliva suze i sa silnom zeljom pita „ima li negde na zemlji reci Bozije“, i cuo odgovor „nigde“, koji ce covek podneti ove dane, ko istrpeti nepodnosivu muku?!

Uskoro, kada bude video pomesane narode, koji ce od krajeva zemlje ici da vide Mucitelja, i pri cemu ce se mnogi pokloniti Mucitelju, u drhatu klicuci: „Ti si nas spasitelj“?!

More se komesa, zemlja sahne, nebesa ne daju kise, rastinje vene, i svi sto zive na istoku zemlje od velikog straha na zapad beze, a oni sto zive na zapadu u drhatu beze na isgok. Bestidni ce, primivsi tada vlast, pospati demone u sve krajeve da smelo propovedaju: „Veliki car javio se u slavi, idite i vidite ga“. U koga ce biti kao dijamant tvrda i otporna dusa, da muzanstveno (hrabro) podnese sve te sablazni? Gde je, kako rekoh, takav covek, koga bi proslavljali svi Angeli?

A mene, hristoljubiva i savrsena braco, obuzima uzas pri samom secanju na Zmiju, dok premisljam u sebi o patnji koja ce postici ljude u ta vremena i pomnsljam na to koliko ce se surovom prema ljudskom rodu pokazati ta gnusobnica. i koliko ce vise jos te zlobe imati prema Svetima (pravoslavnim Hriscanima, nap.prir.) koji ce moci da odolevaju njenim prividnim cudesima. Jer ce se tad naci mnogo ljudi blagougodnih Bogu, kojima ce u brdima i pustim mestima biti moguce da se spasu mnogim molitvama i placem srca.

Jer Sveti Bog, videci njihove neiskazive suze c iskrenu veru, smilovace im se kao nezni Otac i sacuvace ih tamo gde se budu krili, sve dok svepogana Zmija ne prestane da trazi Svete po zemlji i po moru, smatrajuci da se vec zacarila na zemlji i da su joj svi potcinjeni. I ne shvatajuci svoju nemoc i onu gordost zbog koje je pao, namislice Necastivi da se usprotivi Gospodu u onaj strasni cas kada Gospod dodje s nebesa.

Ipak, dovesce zemlju u smutnju, i sve preplasiti laznim carobnickim znacima. U vreme, kada Zmija dodje, nece biti mira na zemlji, bice velika muka, metez, nered, smrt i glad u svim krajevima. Jer je Sam Gospod nas Bozanstvenim ustima izrekao da takve nevolje „nije bilo od pocetka Bogom stvorenog sveta“ (Marko 13-19).

Kako onda mi gresni da predstavimo tako preveliku, cak neizrecivu nevolju, kada ju je tako nazvao Bog? Neka svako sa paznjom zaustavi svoj um na onim svetim recima Gospoda i Spasitelja, naseg koja kazu da On, po blagosti Svojoj, zbog prevelike muke i nuzde, zeli da skrati dane nevolje opominjuci nas i govoreci: „Molite se Bogu da bezanje vase ne bude u zimu il u subotu!“! (Mat. 24-20); i jos: Bdite jednako“ i neprestano „molite se Bogu da budete kadri uteci od svega ovoga sto ce se zbiti, i, stati pred Boga“ (Luka 21-36); jer je vreme blizu.

I svi smo mi podvrgnuti ovoj nevolji, ali cemo neprestano, sa suzama n molitvama, dan i noc pripadati k Bogu, da bi smo se gresni spasli. Ko ima skrusenja i suza, taj u molitvama nek moli Gospoda da ga izbavi velike nevolje koja ce doci na zemlju, i da uopste ne vidi samu Zver, a takodje ni da ne cuje kakve ce na raznim mestima bivati strahote, zemljotresi, glad, i razlicite smrti na zemlji.

Neophodna je zato dusa muzanstvena, sposobna, da tako kazem, da kormilari svojim zivotom usred ovih sablazni. Ko se pak, pokaze, makar i najmanje, kao lenjivac, njega ce lako savladati i obuzeti znamenja lukave i pokvarene Zmije, a takav ce se na Sudu pokazati neopravdan, jer je sam, dobrovoljno, poverovao Mucitelju. Mnogo nam je molitava i suza potrebno, ljubljeni, da bnsmo postojano stajali u iskusenjima. Mnogo ce obmana prirediti Zver, jer ce on. bogoborni, pozeleti sve da pogubi.

Spletke Stare Zmije

Poslusajte, hrnstoljubiva braco moja, sta je on ucinio u pustinji, sa Izrailjom izasavsim iz Epsta, kako se lukavo on, Kleti i Svepogani, i podmuklo dovzo da ih sve uvuce u najtezi greh.

Ubacio je misao Valaamu da pruzi najzlobniji savet Valaku, caru mediamskom, da gradske zene uvede u kolibe i ulovi njima Izrailjce, okrenuvsi nh bludu i idolskom zrtvoprinosenju, da bi ih na kraju satro Bog, kao bezboznike, kad svi budu bludnicili s ovim zenama kao beslovesni. I postavi car zene javno pred narodom i trpeze pred vratima s levanicama i zrtvama, sve uvlaceci u smrt, da bi oni koji hoce da cine blud s ovim necistim zenama prvo zrtvovali levanice (idolima, nap.prir.), a potom usli u kolibe, jer zene nisu nista drugo trazile od Izrailaca, nego su svakoga ko im dolazi prinudjavale da prinese zrtvu.

I knezevima car ponudi kceri knezevske, i bogatima kceri bogataske, a svom ostalom narodu mnostvo zena iz prostog naroda, da bi ih sve zajedno ulovio u smrt, i da se bogatas ne zgadi siromasne, a knez neke kceri prostog coveka. Vidis li delo nepravde, spletku lukavu! Kako svima iskopa jamu pogibelji za smrt! Vide li ko od vas kada tako bestidno delo – blud naoruzan dvoseklim macem? Jer su dvostruko strasnom smrcu unistavale zene one, koji im ulazahu, nagoneci ih da prinose zrtve (idolima, nap.prir.) i bludnice.

Ovom ce istom nacinu pribeci Mucitelj, da bi postigao da svi ponesu na sebi pecat Zveri, kad u svoje vreme, pri hraju sveta, dodje on da svakog obmane znacima, da jedino na takav nacin mognu da kupe sebi hranu n sve sto im je potrebno. Radi ostvarenja ovoga postavice u narodu staresine. Obratite paznju, braco, na izuzetno opaku zamku Zveri, na podmuklost njenoga lukavstva: pocinje od stomaka, da bi covek, doveden do granice izdrzivosti nedostatkom hrane bio prinudjen da primi njen pecat.

A svoj pecat gnusni stavljace ne na bilo koji deo tela, nego na desnu ruku covekovu. A takodje, stavljace svoj necastivi znak i na celo, da covek ne bude u mogucnosti da se desnom rukom osenjuje znamenjem Hrista Spasitelja nasega, a takodje i da ne bi mogao da stavi sebi na celo, bez sumnje, strasno i sveto Ime Gospodnje i slavni i stgrasni Krst Spasiteljev.

Jer zna ovaj nesrecnik da ce Krst Gospodnji, ako bude na onome na kome upisan, razrusiti njegovu silu. I zbog toga ce postavljati pecat na desnoj ruci coveka, jer ona zapecacuje Krstom sve udove nase, a na slican nacin n celo na svom vrhu nosi Spasiteljea znak, kao sto svecnjak nosi izvor svetlosti. I tako, braco moja, svim vernim i snaznim hristoljubivim ljudima predstoji tezak podvig, da ni jednom ne pokleknu do smrtnoga casa, i ne iznemognu, kada Zmija bude upisivala svoj pecat umesto Krsta.

Jer ce se na sve nacine starati da Ime Gospoda i Spasitelja – ovo Svesveto i Precisto Ime – uopste ne bude spominjano u vremenu Zmije. A cinice ovo u nemoci, bojeci se i drhcuci rd Svete Sile Spasiteljevog Imena. Jer, ko se ne zapecati, njenim pecatom, nece biti plen njene obmane – od takvoga nece odstupiti Gospod, vec ce prosvetljavati njegovo srce i privuci ga k Sebi.

Buduci ubrojani medju Svete, hristoljubnvi i verni, sa suzama vas preklinjem i savetujem ja zalosni, ne dajmo se lako uloviti od strane Neprijatelja, bolje reci bivajmo neuhvatljivi Silom Krsnom. Neizbezni podvig vec je pred vratima. Svi uzmimo na sebe stit vere sa ljubavlju pocrpimo sa Bozanstvenoga Istocnika (Izvora) spasonosna za duse nase nadanja.

Mislim, ljubljena braco, na Nestvorenu Jednosustnu Trojkcu, ovaj Istocnik, Koji je izvor zivota. Ako je dusa nasa ogradjena takvim oruzjem, onda je Zmija pobedjena. Pri svemu tome, duzni smo moliti se da „ne padnemo u napast“, i „beg nas da ne bude u zimu“. I tako, budite spremni, kao verne sluge, koje vole svoga Gospodara i ne prihvataju drugoga. Jer ce ovaj zlocestivi i uzasni lopov doci iznenada, u svoje vreme, s namerom da ukrade, pokolje i pogubi izabrano stado istinitog Pastira.

On ce uzeti na sebe spoljasnji vid istinitoga Pastira, kako bi obmanuo ovce od stada. No oni koji dobro poznaju Sveti Glas istinitog Pastira, istog casa ce prepoznati obmanjivaca, zbog toga sto glas zlocestivoga ni malo ne lici na glas istinitog Pastira, i ispunjen je zlobom – to je pritvorni glas lopova, pa ubrzo postaje jasno kakav je on. Pobrinimo se sada da saznamo, kao drugo, u kakvom ce liku doci na zemlju bestidna zmija.

Spasitelj, zeleci da spase ljudski rod, rodio se od Djeve, kao covek, pobedio djavola svetom Silom Svoga Bozanstva, i bio krotak i smeran (smiren) na zemlji, da bi nas uzveo sa zemlje na nebo. Ovaj isti Bog, Koji je stvarno i istinski bio zacet, vaplotio i rodio se po telu nasem od Svete Djeve, krsnim Svojim stradanjem spasavsi sve, i dao je Zapovesti. On ce opet doci u poslednji dan, da sudi zivima i mrtvima, i svim pravednima i bezboznima dace po delima njihovim, kao pravedni Sudija.

Licina i pravo lice Svepoganoga

Znajuci ovo – da ce Gospod opet doci sa neba u Slavi Bozanstva – zamislio je Neprijatelj da sam uzme privid Njegovog dolaska i tako obmane sve. Ali nas Gospod na lucezarnim ce oblacima doci na zemlju poput strasne munje. Nece tako, nece na svetlim oblacima, doci na zemlju Neprijatelj, jer je on prestupnik.

Uistinu, njegovo orudje ce se roditi od neciste zene, i nece se on sam (djavo) vaplotiti, nego ce kao njegova slika doci Svepogani (Antihrist), kao lopov, da bi sve obmanuo: doci ce pritvorno kao pobozan, gradeci se smiren i krotak, kao neko ko mrzi – kako ce govoriti o sebi – nepravdu, gnusa se idola, postuje poboznost, dobar, skroman, izuzetno pristojan i lepog izgleda, veoma postojan, prema svima ljubazan, uvazavajuci narocito narod judejski, jer ce Judeji ocekivati njegov dolazak.

Pri svemu tome, imace veliku moc da cini cudesa, znake i zastrasivanja, koristeci se lukavstvima kako bi svima ugodio, i da bi ga sto pre zavoleo prost narod. Nece primati poklone, ni govoriti gnevno, niti izgledati mracan i ljut, nego ce uvek biti umiljat. Prema tome, blagim izgledom ce zavaravati svet, dok se ne zacari. Jer kad mnogi narodi i sgalezi uvide takve vrline, savrsenstva i moci. sve ce u isti mah obuzeti ista misao, i sa najvecom radoscu ce ga postaviti za Cara, govoreci jedan drugome: „Gde cemo jos naci coveka tako dobrog, pravednog?“

Vise od svih proslavice ga i obradovati se njegovom carevanju narod bogoubica – Judeji. Zbog toga ce i on, starajuci se o njima, kao da ih pretpostavlja drugima, podici ponovo njihov Hram.

Tokom carevanja na zemlji ove Zmije, narodi ce od sveg srca postati njegovi saveznici. Edom, Moav, a takodje i Amorejci, s radoscu ce mu se pokloniti, kao zakonitom caru, i bice medju prvim njegovim pobornicima.

Ubrzo potom, ucvrstice se njegovo carstvo, i s gnevom ce poraziti trojicu velikih careva.

Carobnicke vestine

Zatim ce se ova Zmija pogorditi u srcu preko svake mere i izrigati svoju gorcinu: bljujuci smrtonosni otrov sa Siona, izazvace pometnju u vaseljeni, podici ce njene krajeve, sve ce pritisnuti, oskvrnivsi mnoge duse, postupajuci vec ne kao covek dobronameran, brizan, ljubazan, vec u svakoj prilici surov, zestok, gnevljiv, razdrazljiv, nagao, divalj, strasan, odvratan, mrzitelj, mrzak, ljut, lukav, pogubak, bestidan, u svom svirepom bezumlju pokusavajuci da citav rod smrtnika sunovrati u okean bezbozja, proizvodeci velike znake i mnogobrojne pretnje, prikazujuci sve ovo lazno, a ne istinski.

Na taj nacin Mucitelj ce premestati brda, u laznom prizraku (prividjenju), a ne stvarno. U prisustvu mnogobrojne gomile, sastavljene od raznih naroda i staleza, koja ce ga slaviti zbog nezamislivih cudesa, silovito ce se oglasiti od cega ce se potresti mesto na kome je sabran narod pred njim, i drsko ce kazati: „Poznajte svi narodi veliku moc moje vlasti.

Evo, pred svima vama naredjujem ovoj velikoj planini, koja stoji pred nama, da, na moju rec, sa mora dodje ovamo k nama”. I reci ce Necisti „Naredjujem ti, dodji sada ovamo kroz more“. I na oci gledalaca, brdo ce poci, u stvari nimalo se ne pomjerajuci iz svojih osnova. Jer, sto je u pocetku stvaranja utemeljio i postavio Svevisnji Bog, nece biti pod vlascu ovog najgnusnijeg, vec ce on poceti da obmanjuje svet magijskim carolijama.

Takodje, drugom brdu, koje lezi u dubini velikog mora, u vidu veoma velikog ostrva, naredice da sidje sa svoga mesta i na zadovoljstvo gledalaca izadje na kopno, na lepu obalu. Iako se ostrvo uopste nece pomaci iz mora, opet ce se cnniti da je ono brdo, koje stoje na kopno. I jos ce ova Zmija rasiriti ruke i dozvati mnostvo gmnzavaca i ptica.

Na slican nacin stupice na nebo i poci po njemu kao po zemlji, a sve to bice samo prividjenje. I mnogi ce poverovati i proslaviti ga, kao silnog Boga.

Ali onome ko ima Boga u sebi bice bistre oci srca, i iskrenom verom jasno ce videti i prepoznati ga. Svako, ko nosi u sebi strah Boziji i kome su ciste oci srdacne, tacno ce znati da se ni brdo nije pokrenulo sa svoga mesta, niti je ostrvo prelazilo iz mora na kopno.

Strahote Antihristove vladavine

Tada ce gorko zaplakati svaka dusa: Tada ce svi uvideti da ih neizreciva muka progoni i danju i nocu, i nigde nece naci hrane da utole glad. Jer ce surovi nadzornici biti postavljenn na onom mestu, i samo onome ko ima na celu ili desnoj ruci zig Mucitelja, bice biti dozvoljeno da kupi sebi malo hrane, kakva se nadje. Tada ce deca umirati u krilu majki, umirace majka nad svojim cedom, umrece tako i otac sa zenom i decom nasred trga i nece biti nikoga da ih sahrani i polozi u grob.

Od mnostva leseva na ulicama svuda ce se siriti smrad koji ce grozno muciti zive. S bolom i uzdisanjem reci ce svak jutrom: „Kad ce vece, da se odmorimo?“. Kad nastupi vece, s najgorcim suzama govorice u sebi: „Hoce li skoro svanuti, da se izbavimo od ove muke koja nas je snasla?“. Ali nece biti gde da se bezi ali skrije, jer ce sve biti u metezu, i more i kopno – strah i uzas na moru, strah i uzas na zemlji.

Mnogo zlata i srebra i svilene odece nikome nece biti od koristi u vreme ove muke, nego ce svi ljudi blazenim zvati mrtve, pokopane pre no je na zemlju dosla ova velika beda. I zlato i srebro valjace se po ulicama, rasuto, i niko ga se nece doticati jer ce svima omrznuti. Svi ce hitati da beze i sakriju se, ali se nigde nece moci skloniti od stradanja; naprotiv, pri svoj muci, gladi i strahu, ujedace ih divlje zveri i otrovni gmizavci.

Strah iznutra, spolja trepet; danju i nocu lesevi na ulicama. Zadah na ulicama, zadah u domovima; glad i zedj na ulicama, glad i zedj u domovima; glasovi zapomaganja na ulicama, glasovi zapomaganja u domovima; larma na ulicama, larma po domovima. Ridajuci se susrecu jedan s drugim otac sa sinom i sin sa ocem, i majka s kcerkom. Na ulici, prijatelj s prijateljem, zagrlivsi se, skoncava zivot; brat zagrlivsi brata, umire.

Uvenuce lepota lika svakog tela, i ljudi ce izgledati kao mrtvaci. Uvelo je svako telo i zelja covecija. Oni koji su poverovali ljutoj zveri i primili na sebe bezbozni znak Necistog, pristupice tada k njemu zajedno, i s bolom reci: „Daj nam da jedemo i pijemo, jer propadamo muceni gladju, i oteraj od nas otrovne zveri“.

I taj bedni, nemajuci mogucnosti da to ucini, s puno ce mrznje dati odgovor, govoreci: „Odakle, ljudi, da vam dam da jedete i pijete? Nebo ne da zemlji kise, a zemlja ne daje zetve i plodova“. Narodi ce, slusajuci to, zaridati i liti suze, nemajuci utehe u svom jadu, a pri svemu tome, jos jedna neizreciva muka pridodace se njihovoj patnji, naime to sto su tako brzopleto poverovali Mucitelju. Jer on, bednik, nece moci da pomogne ni samome sebi, a kako tek da ukaze milost njima?

U to vreme velika ce biti oskudica od mnogih strahota koje ce priciniti Zmija, i veliki strah od zemljotresa, huke mora, od gladi p zedji i napada zveri.

I svi koji su primili pecat Antnhristov i poklonili se Antihristu kao blagome Bogu, nece imati nikakvog udela u Carstvu Hristovom, nego ce zajedno sa Zmijom biti baceni u pakao.

Blazen je onaj ko se pokaze celosno svetim i vernim, kome je srce nesumnjivo predano Bogu, jer ce hrabro odbiti sve predloge Zmije, odolevajuci i mucenjima i carolijama njennm.

No pre nego sto se ovo desi, Gospod ce po milosrdju svome poslati Iliju Tesvicanina i Enoha, da oni ljudskom rodu objave bogopostovanje, hrabro propovedajuci svima istinsku poboznost, uceci ih da ne veruju Mucitelju iz straha, vapijuci i govoreci: „To je laz, o ljudi! Niko neka ni malo ne veruje, neka se niko ne povinuje bogoborcu! Neka nikoga od vas ne obuzima strah, jer ce on uskoro postati nemocan. Evo, Sveti Gospod ide s neba da sudi svima koji poverovase njegovim znacima“.

Uostalom, nece ni tada biti mnogo onih koji ce hteti da poslusaju i poverovati Prorocima. Spasitelj cini ovo da bi pokazao Svoje neiskazivo covekoljublje, pa se ni u to vreme nece ostaviti rod ljudski bez propovedi, kako bi svi bili odgovorni na Sudu.

Mnogi od Saetih, koji se tada uopste nadju, kad dodje Necastivi, ronice reke suza Svetome Bogu da ih izbavi od Zmije i hitajuci veoma pobeci ce u pustinje, da bi se, posipajuci prah i pepeo po glavama svojim, u velikom smirenju molili dan i noc.

I bice im ovo darovano od Svetoga Boga: Blagodat Njegova odvesce ih na za ovo odredjena mesta, i spasce se, skrivajuci se u raselinama zemaljskim i pustinjama, ne videci znake i pretnje Antihristove, jer ce se onnma koji imaju duhovno znanje bez truda jasno otkriti dolazak Antihrista.

A kome je um prikovan za svetovne stvari i ko ljubi zemaljsko, tome ovo nece biti jasno, jer ko je vazda u okovima dela zitejskih, ako i cuje, nece verovati i naljutice se na onoga koji mu bude govorio. A Sveti ce se osnaziti – jer ce odbaciti svaku brigu o svome zivotu.

Zaplakace tada sve – zemlja i more, zaplakace vazduh, a s njima i divlje zveri i ptice nebeske; zaplakace brda i doline i drvece na poljima; zaplakace i svetila nebeska zbog roda covecijeg, jer se svi otudjise od Svetoga Boga i poverovase lazi, primivsi na sebe, umesto Zivotvornoga Spasiteljevog Krsta znak odvratnoga bogoborca. Zaridace zemlja i more, jer ce se u jednom trenu prekratiti glas psalama i molitava sa usana ljudskih; zaplakace gorkim placem sve Crkve Hristove jer nece biti bogosluzenja i Prinosenja.

Po isteku tri i po godine vlasti i delovanja Necistoga, kada se ispune sve sablazni na zemlji, doci ce, najzad, kako je receno, Gospod, slicno munji koja bljesti s neba, doci ce Sveti, Precisti, Strasni i Slavni Bog nas, sa neuporedivom slavom, a kao prethodnica Njegova, cinovi Angela i Arhangela, svi kao plamen ognjeni i reka sa strasnim hukom, puna ognja, Heruvimi s oborenim ocima i Serafimi leteci i skrivajuci lica i noge krilima ognjenim i s trepetom pozivajuci: „Ustanite, upokojeni, dosao je Zenik!“.

Otvorice se grobovi i u trenu oka probudice se sva pokolenja i ugledati svetu lepotu Zeniha, a bezbrojna mnostva i hiljade hiljada Angela i Arhangela, nebrojene vojske, obradovace se velikom radoscu! Sveti i Pravedni i svi oni koji nisu primili zig Zmije i Necastivoga bice radosni. Mucitelj i svi demoni, koje svezu Angeli, kao i svi koji su primili zig njegov, svi bezbozni i gresni, vezani ce biti izvedeni pred Sud.

I Car ce ih osuditi vecnom osudom na oganj neugasivi. Svi oni koji ne primise zig Antihristov i svi koji se skrivahu u pustinjama, obradovace se sa Zenikom u vecnom i nebeskom Dvoru sa svima Svetima u beskonacne vekove vekova.

Amin.

Published in: on Listopad 27, 2008 at 6:38 pm  Komentari isključeni za Sveti Jefrem Sirin – O dolasku Antihrista, o njegovoj vladavini i o Strasnom Drugom Dolasku Gospodnjem  
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
%d bloggers like this: